A mi csoportunk nem egy „kábítószer-kör”: ez egy mentőöv

A cambridge-i önsegítő csoporttal kapcsolatos közelmúltbeli botrány sokkot hagyott néhányan. Néhány nő arra használta a csoportot, hogy vényköteles gyógyszereket kérjen a tagoktól, ami vitákat váltott ki.



Mindannyian elolvastuk a cikkeket. Mindannyian megbeszéltük barátainkkal és társainkkal, hogy ez helyénvaló-e, vagy szükséges volt-e ennek bemutatása. Ennek ellenére senki sem próbálta megmagyarázni, hogy miért kér valaki mástól vényköteles gyógyszert, különösen antidepresszánsokat, hol történik még ez, és miért nem sokkoló.





Minden nap beveszek 200 mg Sertralint – vényköteles antidepresszánst. Ezt tettem az elmúlt 3 évben, amióta depressziót, szorongást és OCD-t diagnosztizáltak nálam. Ezt a döntést a pszichoterapeutám, pszichiáterem és más akkori szakembereim hozták meg helyettem. A gyógyszert kezdetben nyugtatók és altatók mellett szedték, valamint különféle napi terápiás formákat.





Bárki, akinek antidepresszánsokat írtak fel, megérti, milyen nehézségekbe ütközik a kezelés megkezdése. Kezdtem azzal, hogy napi 25 mg-ot vettem be, és hat hónapon keresztül elértem a 200 mg-os maximális adagot. A mellékhatások első hónapjában hányinger, hányás, szorongás, remegés és paranoia volt. Ezek hasonlóak azokhoz az elvonási tünetekhez, amelyeket akkor tapasztalok, ha 24 óránál hosszabb ideig nem vagyok gyógyszerem.





szelektív-szerotonin-újrafelvétel-gátló-23-638

Gyakori antidepresszánsok és mellékhatásaik.



Miután egy évig részesültem ebben a kezelésben, lejárt az egészségügyi biztosításom, vagyis nem tudtam megkapni a receptjeimet. Gyorsan új módot kellett találnom a napi receptem megszerzésére a pszichiáter nélkül: valami olyasmit, ami nehezebb, mint amire számítottál. Elmentem a helyi háziorvosomhoz, hogy elmagyarázzam a helyzetet. Ahhoz, hogy megkapjam a receptemet, el kellett magyaráznom egy idegennek, hogy „miért” vagyok elmebeteg. Persze érthető, hogy egy orvos ezt kérdezi tőlem, de nehéz volt.

Gyorsan előre az első Cambridge-i évemhez, és új háziorvost kell keresnem. Most, amikor kérem a receptjeimet, rendszeresebben kell járnom. Cambridge-ben nincs rendes háziorvosom, mivel mindig a következő szabad időpontot kérem, hogy megkaphassam a gyógyszereimet. Sürgősen szükségem van rá, hogy meg tudjam tartani a diplomámat. Utálok háziorvoshoz menni. Szörnyű élmény, hogy néhány hetente más személynek kell elmagyaráznom, miért van szükségem erre a receptre, de az alternatíva sokkal rosszabb. Szóval felszívom.



Voltam már néhány olyan helyzetben, amikor észrevétlenül kifogyott a gyógyszerem, éppen időben, hogy megjelenjenek az elvonási tünetek. Ez minden helyzetben nehéz. Képzelje el, hogy elvonási tüneteken megy keresztül, miközben ilyen intenzív környezetben tanul. Lejárt a háziorvosi nyitva tartás, van egy határidő, amit nem lehet teljesíteni, és nem vagyok hajlandó a betegségemet kifogásként felhasználni.

Itt van egy olyan helyzet, amikor egy másik személytől kérnék egy adagot az antidepresszánsomból.

Tényleg azt mondod nekem, hogy nem szabad? Hogy az én hibám? Hogy foglalkoznom kell ezekkel a gyengítő tünetekkel? Hogy emiatt elmulasztom a határidőt?

Képernyőkép 2016-01-27, 05.12.13

A legrosszabb rémálmom

hol forgatják a rupaul gyorsulási versenyt

A hozzám hasonló nők támogatás és szeretet forrásaként használják ezt a csoportot. Ezek a nők átsegítettek nagyon alacsony pillanatokon, és tapsoltak a legapróbb sikereimnek is. Igen, az én pozíciómban lévő emberek kértek segítséget gyógyszeres kezelésben, mert tudják, hogy a tagok szerető és megértő emberek. Tagja vagyok több támogató csoportnak, mások nem kapcsolódnak a Cambridge-i egyetemhez, és mindegyiknél láttam, hogy ez megtörténik.

Még a csoportunk és annak következményeinek lelepleződése után is tagjaink továbbra is posztolnak és támogatják egymást. Ez soha nem fog megállni.

Az öngondoskodó csoport nem egy „kábítószer-kör”. Ez egy mentőöv.

Jogi nyilatkozat: ez csak az én személyes tapasztalatom az antidepresszánsokkal kapcsolatban. A bejegyzés nem képviseli a csoport moderátorainak véleményét.